ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%B5%CE%BF%CE%BD%CE%AC%CF%81%CE%BD%CF%84%CE%BF_%CE%BD%CF%84%CE%B1_%CE%92%CE%AF%CE%BD%CF%84%CF%83%CE%B9

http://www.asda.gr/lyk11per/Computer_Lab/davinci/davinci.htm

==================================================
463px-Saint_Jean-Baptiste,_by_Leonardo_da_Vinci,_from_C2RMF_retouched_Αγιος Ιωαννης ο Βαπτιστης_1513-1516

 ===================================================
Coition_of_a_Hemisected_Man_and_Woman_Συνουσια αντρα και γυναικας_ 1492

 =================================================
Da_Vinci_Vitruve_Luc_Viatour_Ο ανθρωπος του βιτρουβιου_1490
 
Ο Άνθρωπος του Βιτρούβιου

Leonardo Da Vinci
έτος: περίπου 1490

  • μια παλάμη έχει πλάτος τεσσάρων δακτύλων
  • ένα πόδι έχει πλάτος τέσσερις παλάμες
  • ένας πήχυς έχει πλάτος έξι παλάμες
  • το ύψος ενός ανθρώπου είναι τέσσερις πήχεις (και άρα 24 παλάμες)
  • μια δρασκελιά είναι τέσσερις πήχεις
  • Το μήκος των χεριών ενός άντρα σε διάταση είναι ίσο με το ύψος του
  • η απόσταση από την γραμμή των μαλλιών ως την κορυφή του στήθους είναι το ένα-έβδομο του ύψους του άνδρα
  • η απόσταση από την κορυφή του κεφαλιού ως τις θηλές είναι το ένα-τέταρτο του ύψους του άνδρα
  • το μέγιστο πλάτος των ώμων είναι το ένα-τέταρτο του ύψους του άνδρα
  • η απόσταση από το αγκώνα ως την άκρη του χεριού είναι το ένα-πέμπτο του ύψους του άνδρα
  • η απόσταση από τον αγκώνα ως την μασχάλη είναι το ένα-όγδοο του ύψους του άνδρα
  • το μήκος του χεριού είναι ένα-δέκατο του ύψους ενός άνδρα
  • η απόσταση από την άκρη του πηγουνιού ως την μύτη είναι το ένα-τρίτο του μήκους του προσώπου
  • η απόσταση της γραμμής των μαλλιών ως τα φρύδια είναι το ένα-τρίτο του μήκους του προσώπου
  • το μήκος του αυτιού είναι το ένα-τρίτο του μήκους του προσώπου 
 Ο ομφαλός είναι φυσικά τοποθετημένος στο κέντρου του ανθρώπινου σώματος, και, αν σε ένα άνδρα ξαπλωμένο με το πρόσωπο στραμμένο επάνω και τα χέρια και τα πόδια του ανεπτυγμένα, με τον ομφαλό του ως κέντρο εγγράψουμε ένα κύκλο, θα ακουμπήσει τα δάκτυλα των χεριών και τα δάκτυλα των ποδιών του. Δεν γίνεται μόνο μέσω ενός κύκλου, η περιγραφή ενός ανθρώπινου σώματος, όπως φαίνεται τοποθετώντας τον σε ένα τετράγωνο. Μετρώντας από τα πόδια ως στην κορυφή του κεφαλιού, και έπειτα κατά μήκος των χεριών σε πλήρη έκταση, βρίσκουμε την
τελευταία μέτρηση ίση με την πρώτη· έτσι γραμμές σε ορθή γωνία μεταξύ τους, περικλείοντας την φιγούρα, σχηματίζουν ένα τετράγωνο.

Η επανακάλυψη των μαθηματικών αναλογιών του ανθρώπινου σώματος τον 15ο αιώνα από τον ντα Βίντσι και άλλους θεωρείται ένα από τα μεγάλα επιτεύγματα που οδήγησαν στην Ιταλική Αναγέννηση. Ας σημειωθεί ότι το σχέδιο του ντα Βίντσι συνδυάζει μια προσεκτική ανάγνωση του αρχαίου κειμένου, με τις δικές του παρατηρήσεις σε αληθινά ανθρώπινα σώματα. Κατά τον σχεδιασμό του κύκλου και του τετραγώνου πολύ σωστά παρατήρησε ότι το τετράγωνο δεν μπορεί να έχει το ίδιο κέντρο με τον κύκλο, στον ομφαλό, αλλά κάπου χαμηλότερα στην ανατομία. Αυτή η ρύθμιση είναι μια καινοτομία στο σχέδιο του ντα Βίντσι και το ξεχωρίζει από προγενέστερες απεικονίσεις.

Το ίδιο το σχέδιο συχνά χρησιμοποιείται ως ένα υπονοούμενο σύμβολο της ουσιώδους συμμετρίας του ανθρώπινου σώματος, και κατά προέκταση του σύμπαντος ως σύνολο.

Μπορεί να παρατηρηθεί από την εξέταση του σχεδίου ότι ο συνδυασμός των θέσεων των χεριών και των ποδιών μπορεί να δημιουργήσει δεκαέξι διαφορετικές στάσεις. Η στάση με τα χέρια εκτεταμένα μακριά και τα πόδια ενωμένα είναι εγγεγραμμένη στο τετράγωνο. Η στάση με τα χέρια ελαφρώς υψωμένα και τα πόδια ανοικτά εγγράφεται στον κύκλο. Αυτό εικονογραφεί το θεώρημα ότι κατά την εναλλαγή μεταξύ των δύο στάσεων, το φαινόμενο κέντρο της φιγούρας φαίνεται να κινείται, αλλά στην πραγματικότητα ο ομφαλός της φιγούρας που είναι το πραγματικό κέντρο της βαρύτητας παραμένει ακίνητος.

===================================================
DaVinci_LastSupper_high_res_2_nowatmrk(ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΑ ΒΙΝΤΣΙ)
Το έργο αποτέλεσε παραγγελία για την εκκλησία του μοναστηριού του Σαν Σάλβι της Φλωρεντίας, όπου και παρέμεινε μέχρι το 1530. Φιλοτεχνήθηκε στο εργαστήριο του Βερόκιο, του οποίου η τεχνοτροπία διαφαίνεται από τις μορφές του Χριστού και του Ιωάννη του Βαπτιστή.
Ο πίνακας οφείλει την ιδιαίτερη φήμη του στο μαθητή που συμμετείχε στην κατασκευή του. Ο ξανθός άγγελος στην άκρη αριστερά και το κομμάτι του τοπίου αμέσως από πάνω φτιάχτηκαν από το χέρι ενός πολύ νεαρού Λεονάρντο ντα Βίντσι, που μαθήτευε πλάι στο Βερόκιο τη δεκαετία του 1470. Ο πρώτος που αναφέρει τη συμβολή του Λεονάρντο στον πίνακα είναι ο Βαζάρι. Η απαλότητα του χεριού του Λεονάρντο φαίνεται στο πρόσωπο του αγγέλου, φτιαγμένο με τρόπο πολύ ώριμο από το νεαρό ζωγράφο. Αίσθηση προκαλούν επίσης οι μπούκλες των μαλλιών του, που φυλακίζουν την κίνηση
με τρόπο που μοιάζουν αληθινές. Σύμφωνα με το θρύλο, όταν ο Βερόκιο αντίκρισε τον άγγελο, δεν ξαναζωγράφισε ποτέ, παραμερίζοντας μπροστά στο ταλέντο του μαθητή του. Η εκδοχή αυτή, αν και πιθανή, δεν είναι καθολικά αποδεκτή.
Ο πίνακας απεικονίζει τον Ιωάννη να βαπτίζει το Χριστό χύνοντας νερό πάνω στο κεφάλι του. Τα απλωμένα χέρια του Θεού, οι χρυσές ακτίνες, το περιστέρι με τεντωμένα τα φτερά, όλα δείχνουν πως ο Χριστός είναι μέλος της Αγίας Τριάδας. Δύο άγγελοι στην όχθη του ποταμού κρατούν τα ρούχα του Κυρίου. Η σύνθεση είναι τριγωνική με κορυφή το χέρι του Ιωάννη και βάση το κάτω μέρος του πίνακα, από τα πόδια του Ιωάννη μέχρι τα πόδια των αγγέλων. Στο οπτικό κέντρο κυριαρχεί η φιγούρα του Χριστού, που δίνει στον πίνακα μια αίσθηση περιστροφικής κίνησης, μιας και το σώμα Του είναι γυρισμένο κατά τρία τέταρτα από τον άγγελο που στέκεται αριστερά. Ο άγγελος του Λεονάρντο διαφοροποιείται με τη χάρη και την απαλότητά του, συγκριτικά με τις άλλες μνημειώδεις μορφές, που καθορίζονται από έντονο περίγραμμα. Με τον ίδιο τρόπο το τοπίο στο φόντο, με μια πλατιά κοιλάδα την οποία και διατρέχει ο ποταμός, δοσμένο με ατμοσφαιρικότητα και απαλές μορφές, διαφέρει σε σχέση με την τραχύτητα που εμφανίζουν οι τετραγωνισμένες πέτρες.
 
Andrea del Verrocchio


  ======================================================
DaVinci_LastSupper_high_res_2_nowatmrk_Ο Μυστικός Δείπνος_1495-1498

 ======================================================
The_Lady_with_an_Ermine_Η κυρία με την ερμίνα_1490

=================================================
Vierge_Η Παναγία των βράχων (1)

===================================================
Vierge_Η Παναγία των βράχων (2)

====================================================
Η Παναγία με το γαρύφαλλο

==================================================
Τζοκόντα - Μόνα Λίζα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου